§1 Dane Organizatora

Serwis internetowy www.ctravel.pl (dalej Serwis Internetowy) prowadzony jest przez Biuro Turystyczne Czerwiński Travel Sp. z o.o., ul. Biegańskiego 10/11, 80-807 Gdańsk, KRS 0000974574, NIP 583-305-23-02, REGON 220722970 (zwany dalej: Organizator).

§2 Rezerwacja i zawarcie umowy

1. Poprzez kliknięcie pola „Rezerwuj” przy opisie wybranej imprezy turystycznej w Serwisie Internetowym i wypełnienie wszystkich kolejnych poleceń Serwisu Internetowego, w tym w szczególności podanie niezbędnych danych, osoba korzystająca z Serwisu Internetowego (Klient) wyraża chęć zawarcia umowy o świadczenie usług turystycznych z Organizatorem na warunkach wskazanych w opisie imprezy turystycznej, której dotyczy rezerwacja i w warunkach określonych w umowie i Ogólnych Warunkach Uczestnictwa dostępnych w Serwisie internetowym.

2. Organizator wyśle na podany przez Klienta adres elektroniczny potwierdzenie dokonania rezerwacji usług turystycznych wraz z wszelkimi dodatkowymi informacjami niezbędnymi dla strony umowy i wymaganymi przez obowiązujące przepisy prawa.

3. Przyjęcie oferty Organizatora przez Klienta następuje poprzez zapłatę kwoty zaliczki w wysokości wskazanej w zgłoszeniu. Umowa zostaje zawarta na warunkach określonych w dokumentach przesłanych w potwierdzeniu Rezerwacji.

4. Klient i przedsiębiorca zawierający umowę w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla zawierającego charakteru zawodowego ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.

5. Po zawarciu umowy rezygnacja z usług turystycznych jest możliwa zgodnie z zapisami Warunków Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych organizowanych przez Biuro Turystyczne Czerwiński Travel Sp. z o.o.

6. Organizator informuje, że prawo do bezkosztowej rezygnacji z usługi zakupionej przez internet w terminie 14 dni nie ma zastosowania do umów o udział w imprezie turystycznej.

§3 Płatności

1. Dostępne formy płatności to:

  • Przelewy tradycyjne,
  • Płatności online,
  • Płatności mobilne BLIK.

2. Klient może zapłacić  za zamówioną usługę poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.

3. Transakcje będą realizowane z linków do płatności.

4. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez wpłacającego kartą płatniczą przyjmujący wpłatę dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Wpłacającego.

§4 Polityka ochrony danych osobowych

1. Przepisy regulujące przetwarzanie danych osobowych

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako "RODO"). RODO obowiązuje w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce.

2. Administratorem danych osobowych jest Organizator.

3. Aby świadczyć usługi zgodnie z profilem działalności, Organizator przetwarza dane osobowe w różnych celach, jednak zawsze na podstawie prawnej i zgodnie z prawem. Dane osobowe przetwarzane są w celu:

  • wykonania usług świadczonych przez Organizatora (art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy),
  • weryfikacji tożsamości Klienta, tzn. uczestnika wyjazdu lub osoby wskazanej na umowie jako „Wpłacający” (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • rozpatrzenia reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy),
  • przesyłania powiadomień e-mail zawierających informacje handlowe (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli uprzednio osoba wyraziła taką zgodę; art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes),
  • rozliczeń finansowych i sprawozdawczości rachunkowej , takich jak np. przechowywanie dokumentacji księgowej przez 5 lat (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa),
  • tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa; art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes),
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes, co do zasady do 6 lat z uwagi na obowiązujące terminy przedawnienia roszczeń (podstawa prawna: art. 118 i nast. Kodeksu Cywilnego).

4. Dane jakie są przetwarzane to: imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, płeć, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, numer rachunku bankowego (w przypadku zwrotu pieniędzy), pesel (karta kwalifikacyjna uczestnika). Jeżeli jest to wymagane kierunkiem wyjazdu również dane z dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport), i są to: miejsce urodzenia, obywatelstwo, wizerunek twarzy, seria i numer dokumentu, organ wydający dokument, data wydania oraz ważności dokumentu.

5. Organizator korzysta z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym w razie potrzeby przekazujemy dane osobowe Klientów współpracującym z nami podmiotom, którzy realizują usługi dla Organizatora (np. firmom obsługującym płatności, podwykonawcom usług turystycznych, firmie hostingowej, czy firmie ubezpieczeniowej). Ponadto na podstawie przepisu prawa lub decyzji organu Organizator może być zobligowany do przekazania danych osobowych również innym podmiotom, publicznym lub prywatnym.

6. W celu realizacji umowy zawartej z Organizatorem może się zdarzyć, że dane będą przekazywane do państwa trzeciego poza EOG, w którym to państwie dane mogą być chronione w mniejszym stopniu niż na terenie EOG. Konieczność przekazania tych danych może wynikać z destynacji imprezy turystycznej.

7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO dane osobowe będą przechowywanie / przetwarzane przez okres, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone. Poniżej poszczególne okresy przetwarzania danych osobowych:

  • w celu zawarcia i wykonania umowy dotyczących usług turystycznych przez okres trwania umowy,
  • w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przez okres 3 lat lub 6 lat,
  • w celu spełnienia obowiązków z prawa podatkowego przez okres 5 lat,
  • na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów marketingowych do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania.

8. Prawa, które przysługują Klientowi:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania (art. 15 i 16 Rozporządzenia),
  • prawo do przenoszenia danych (art. 20 Rozporządzenia),
  • prawo do usunięcia danych przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach (art. 17 Rozporządzenia),
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia),
  • prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części lub wszystkich usług w ramach umowy, i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy,
  • prawo do cofnięcia zgody, w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust 1 lit a Rozporządzenia). W takim przypadku prosimy wysłać do nas e-mail na adres biuro@ctravel.pl,
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego w przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.

§5 Procedura reklamacyjna

1. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania Serwisu Internetowego należy zgłaszać na adres Organizatora – biuro@ctravel.pl.

2. Organizator ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową, bez względu na to, czy usługi te mają być wykonane przez Organizatora, czy przez innych dostawców usług turystycznych. Klient zawiadamia Organizatora niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy turystycznej, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy, o stwierdzeniu niezgodności.

3. Postępowanie w przypadku stwierdzenia niezgodności podczas trwającej imprezy z zawartą umową regulują zapisy rozdziału 7 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

4. W przypadku gdy niezgodność z umową wynika z winy Klienta, osoby trzeciej niezwiązanej z wykonywaniem usług, czy świadczeń objętych umową, a niezgodności nie dało się przewidzieć ani uniknąć lub gdy niezgodność została spowodowana NNO, Klientowi nie przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie.

5. Klient może również kierować wiadomości, żądania lub skargi związane z realizacją imprezy turystycznej bezpośrednio do Agenta, za pośrednictwem którego została ona nabyta.

6. Klient może także - ponad regulację ustawową - zgłosić Organizatorowi reklamację. Jeżeli Organizator nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie, w terminie 30 dni od zakończenia imprezy, a w przypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy w terminie 30 dni od jej złożenia uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.

7. Przepisy szczególne mogą ograniczyć zakres albo warunki, na jakich odszkodowanie lub zadośćuczynienie jest wypłacane przez Organizatora. W innych przypadkach, Organizator ogranicza odszkodowanie, jakie ma zostać wypłacone Klientowi, do trzykrotności ceny imprezy turystycznej względem Klienta. Ograniczenia tego nie stosuje się w przypadku szkody na osobie lub szkody spowodowanej umyślnie lub w wyniku niedbalstwa.

8. Uprawnienia, o których mowa powyżej dotyczą również przedsiębiorcy zawierającego umowę w celach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, jednak nieposiadających dla zawierającego charakteru zawodowego.

Należymy do

Skorzystaj z naszej oferty już dziś!